Ny BAS-support organisation från och med 1 januari 2024
2023-11-30
Från och med årskiftet kommer den nya BAS-support och utbildningsorgansiationen vara på plats.
Supportens tillgänglighet ökar, utbildningsutbudet ökar och möjligheten till båtklubbsanpassat stöd blir bättre.
För att minska Svenska Båtunionens kostnader för att avhjälpa stora fel i båtklubbarnas system, BAS-K som orsakats av klubbens egna funktionärer kommer Svenska Båtunionen att börja att debitera för felavhjälpande som inte går att lösa inom ramen för den vanliga supporten.
Supportens tillgänglighet ökar, utbildningsutbudet ökar och möjligheten till båtklubbsanpassat stöd blir bättre.
För att minska Svenska Båtunionens kostnader för att avhjälpa stora fel i båtklubbarnas system, BAS-K som orsakats av klubbens egna funktionärer kommer Svenska Båtunionen att börja att debitera för felavhjälpande som inte går att lösa inom ramen för den vanliga supporten.
Som tidigare har berättats i Båtliv och i våra nyhetsbrev har vi arbetat med en omorganisation av vår BAS support. Den nya organisationen träder i kraft 1 januari
- Alla supportärenden hanteras i BAS-support verktyget i BAS-K och BAS-F och anmäls via det.
- Fysiska BAS-utbildningar arrangeras genom de regionala båtförbundens regi.
- De digitala utbildningarna fortsätter som tidigare och programmet förmedlas via Svenska Båtunionens kalendarium och nyhetsbrev samt via förbundens information.
- Supportärenden som kräver mer hjälp som telefonsamtal eller fysiska möten och som beror på användarfel kommer att debiteras båtklubben löpande per timme samt för Svenska Båtunionens kostnader för om felet medför att leverantören av BAS måste återskapa förlorad information.
Omorganisationen görs för att utöka och kvalitetssäkra supporten av vårt gemensamma medlemssystem.
För frågor gällande den nya BAS-support- och utbildningsorganisationen kontakta IT-ansvarig Patrik Lindqvist. Se kontaktuppgifter här.